Mathriders

  1. Dlaczego matematyka MathRiders?

Matematyka jest wszędzie wokół nas. Dzięki niej można wyrazić wagę znalezionego w parku kamienia i zmierzyć drogę z przedszkola do domu. Jeśli tylko pokażemy dziecku fascynujący świat matematyki, samo zechce się jej uczyć. Na takich założeniach opiera się metoda MathRiders.

MathRiders to zajęcia pozalekcyjne przeznaczone dla osób w wieku od 2 do 18 lat. Jest to program opracowany przez Grupę Edukacyjną Helen Doron, która od ponad 25 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania edukacyjne dzieciom na całym świecie.

Zajęcia  MathRiders™ składają się z ćwiczeń rozwijających  utrwalających. Na lekcji pracujemy zespołowo, by razem dochodzić do rozwiązywania problemów, ale dużą część poświęcamy również na pracę indywidualną, w trakcie której każdy uczeń rozwija swoje własne umiejętności i kompetencje. Lekcja rozpoczyna się stymulowaniem logicznego myślenia i przekazywaniem wiedzy w partnerskiej atmosferze, z wykorzystaniem atrakcyjnych narzędzi dydaktycznych. Część zajęć obejmuje utrwalanie materiału, dzięki czemu uczniowie doskonale rozumieją przerabiane zagadnienia i zapamiętują je na dłużej.

  1. Czy zajęcia dodatkowe dla przedszkolaków to dobry pomysł?

Okres przedszkolny to najlepszy czas na zróżnicowane aktywności rozwijające inteligencję i zdolności intelektualne. Połączenia między neuronami najintensywniej rozwijają się do 7. roku życia. Chcąc w pełni wykorzystać drzemiący w dziecku potencjał, warto więc pomyśleć o zajęciach dodatkowych zanim jeszcze pójdzie ono do szkoły. Najważniejsze jest to, żeby forma zajęć była odpowiednia dla wieku i zdolności poznawczych dziecka

Nie można wymagać od przedszkolaka, by utrzymał koncentrację siedząc w miejscu przez pół godziny. By zainteresować maluchy, trzeba stworzyć pole dla ich własnej aktywności i oddziaływać na różne zmysły. Kluczowy dla atrakcyjności lekcji jest ruch i możliwość interakcji z rówieśnikami. Śpiewanie piosenek, rozwiązywanie łamigłówek, czytanie bajek – to tylko kilka sposobów na zainteresowanie dziecka tematem i przykucie jego uwagi. Na naszych zajęciach dzieci wcielają się w małych odkrywców. Porównują wagę różnych przedmiotów, sprawdzają ile słomek potrzeba, żeby zmierzyć maskotkę i starają się odgadnąć ile cukierków jest w kapeluszu.

We wczesnym nauczaniu matematyki, bardzo ważne, by dopasować ją do zainteresowań i predyspozycji naszej pociechy. Dzieci uczęszczają na nasze zajęcia z przyjemnością, a matematyki uczymy już nawet przedszkolaki. W zajęciach prowadzonych zgodnie z metodą MathRiders na pierwszy plan wychodzi motywacja dziecka do nauki. Chcemy, by uczestnicy przekonali się, że to pasjonująca dziedzina, obecna wszędzie w otaczającym nas świecie. 

  1. Jak liczne są grupy?

 Jednym z powodów, dla którego dzieci nie potrafią się skupić na zajęciach matematyki w szkole jest zbyt liczna klasa. Nauczyciel nie jest w stanie poświęcić wystarczająco dużo uwagi każdemu uczniowi i weryfikować na bieżąco, czy przyswaja materiał. Aby nauka była jeszcze ciekawsza i efektywniejsza, uczestnicy zajęć MathRiders pracują w małych grupach (4 – 8 osobowych). Dzieląc się ze sobą odkryciami, analizują nawzajem swoje błędy i sukcesy. W ten sposób dzieci zdobywają wiedzę dużo bardziej efektywnie, umożliwia to skupienie się prowadzącego na potrzebach każdego ucznia, jednocześnie pozwalając na dynamiczną naukę. Postępy jednego ucznia napędzają rozwój innych.

  1. A co po przedszkolu?

Program MathRiders materiał obejmuje zakresem całość podstawy programowej nauczania matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole średniej. W zależności od podstawy potrzeb i predyspozycji ucznia na zajęciach wykorzystywane są dodatkowe karty pracy z zagadnieniami dotyczącymi innych działów matematyki (nie objętych podstawą programową) np. statystyki.

Dzięki przejrzystym, kolorowym ćwiczeniom  i zadaniom domowym materiał przerabiany na zajęciach jest usystematyzowany.

Od szóstej klasy, nasi uczniowie spędzają przy biurku nieco więcej czasu niż maluchy. Lekcje trwają już dłużej, ale dalej nie brakuje wspólnego rozwiązywania problemów, elementów przyjaznej rywalizacji oraz gier matematycznych. W starszych klasach szkoły podstawowej oraz w szkole średniej większy nacisk kładziemy na pracę indywidualną, w czym pomagają nam autorskie karty pracy.

  1. Czy prowadzicie kursy przygotowujące do egzaminów?

Tak, prowadzimy kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego. Na takich zajęciach oprócz wspólnego rozwiązywania zagadek logicznych każdy z naszych uczniów indywidualnie „zmierza się” ze swoją kartą pracy. W razie kłopotów nauczyciel i pozostali uczniowie zawsze są pomocni i udzielają wskazówek. Z doświadczenia wiemy, że taka forma zajęć daje dużo większe rezultaty niż indywidualna praca z nauczycielem.

  1. Gdzie uczycie?

Mamy swoje Centra Nauczania na terenie całej Polski. Korzystając z okazji serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież, którzy chcą pobawić się, poznać i zrozumieć matematykę, na lekcje pokazowe do naszych placówek, gdzie matematyka naprawdę staje się łatwa i przyjemna.